Vissza

ADAC nyárigumi teszt 2012 - nagy méretben nincs rossz abroncs?

Családi autóra melyik abroncs a legjobb? ADAC nyárigumi teszt

Újabb méretosztályban hozta nyilvánosságra teszteredményeit az ADAC. A 16 colos átmérő a mai középkategóriás, családi modellek mérete.

Alapvetően alsó-középkategóriás, középkategóriás modellek mérete a 205/55 R16. A Skodánál például az Octavia mellett a Superb is ilyet kap, a Volkswagennél a Golfon túl az Eos, a Passat, a Touran és a Sharan is

A Golf-osztály gumiméretének tekinthető ma a 205/55 R16, de számos középkategóriás, illetve családi egyterű is ilyen abroncsot visel. A kisautók méretével ADAC nyárigumi teszt eredmények - 165/70 R14 méretében (pdf fájl letöltése)végezve az ADAC e sorozattal is elvégezte éves gumitesztjét. A módszer, a vizes és száraz mérések, illetve az eredmények súlyozása (a nedves utas jellemzők 40, a szárazak 20, a kopás szintén 20, a zaj és a kényelem pedig 10-10 százalékban határozza meg a végeredményt) már ismerős lehet, természetesen a német autóklub e méretben is fenntartja vétójogát: az egyik versenyszámban elvérző abroncs akkor sem szerezhet jó összesített értékelést, ha arra pontszáma feljogosítaná. Szintén ismert, hogy az egyes főkategóriák eredményei több mérésből, eltérő súllyal állnak össze. Míg száraz úton a menetstabilitás és a kezelhetőség fontosabb, mint a fékezhetőség, vízen utóbbi a leginkább meghatározó, s utána következik a kezelhetőség, majd a vízen futási (aquaplaning), végül pedig a kanyarjellemzők. Zaj szempontjából azonosan fontos az autóban és az azon kívül mért zajszint. Üzemanyag-fogyasztás, illetve kopás alapján nincsenek alkategóriák, így ott már a súlyozásokról sincs értelme beszélni.

A 15 darab 16 hüvelykes abroncs tesztjéből egyértelműen látszik: a nagyobb méret már eleve biztonságosabb jellemzőket ad, a vizsgált abroncsok közül mindegyik legalább kielégítő eredményt adott, jó eredménnyel azonban ugyanúgy csak 5 abroncs végzett, mint a kisebb, 14 colos méretben. Az árak itt természetesen átlagban jelentősebbek, de azért ezen méretosztályban is lehet akár kevéssel 50 euró feletti darabáron is jó abroncsot kapni.

A családi autók körében nem találkozott olyan kiugróan rossz abronccsal az ADAC, mint a kisautóknál

A 240 km/óráig engedélyezett, V sebességindexű, 16 colos abroncsok között a Continental ContiPremiumContact 5 kiegyensúlyozott általános jellemzőivel, kiemelkedő biztonsági, nedves úton mutatott képességével és alacsony fogyasztást adó gördülésével nyert. A Goodyear OptiGrip esetén a jó általános jellemzőkön túl a kopásállóság emelhető ki, míg a dobogó harmadik fokára sorolt (a mezőnyben a legalacsonyabb alapárúnak számító) Dunlop SP Sport Fastresponse utóbbi esetén a szerény fogyasztáshoz hozzájárulás is pozitívum. A Bridgestone Turanza T001 szintén mindenhol jó, de a legjobb vízen, a Semperit Speed-Life pedig mindent tud, amit egy biztonságos abroncsnak tudnia kell, ellenben zaj, kopás és fogyasztás szempontjából már nem tartozik az élmezőnybe.

Vízen profi a Yokohama 16 colos abroncsa, csak épp jelentősen kopik

Az utóbbitól, azaz az elittől leszakadók sorát a neves Pirelli Cinturato P7 nyitja, ez az abroncs ugyan a legjobbnak bizonyult fogyasztás szempontjából és alacsony kopású, vízen azonban olyannyira nem remekelt, hogy az ADAC megvonta tőle a jó minősítés lehetőségét. Igazi versenyabroncs a Yokohama C.drive 2, vízen a legjobb, csak épp fenemód kopik. Nem úgy a kevéssé ismert C Formula, mely kopásállóságból a legjobb, takarékoskodik is, de vízen gyenge - pont a Yokohama ellentettje. Nem hazudtolta meg nevét az Uniroyal RainExpert, vízen különösen jónak bizonyult, kopása azonban viszonylag magas. Ismét ellentét a Hankook Kinergy Eco K425, mely ráadásul üzemanyag-hatékonyságból a legjobb, de vízen gyenge. Sehol sem kielégítő, vízen pedig átlag alatti a Maloya Lugano teljesítménye - utóbbi elmondható a Fulda EcoControl HP-ról is, mely legalább a fogyasztásra jó hatással van. Száraz úton jó, vizesen közepes, zajos és kopása miatt elvérző a Nokian V. Utóbbiból, azaz kopásból mondjuk a Nexen N8000 se jó, sőt, nem is takarékos, ellenben vízen legalább jó. A teszt leggyengébbjének viszonylagosan nagy kopásával, gyenge vizes képességeivel a Kumho Ecsta HM (KH31) bizonyult.

Az abroncs tudása és ára nem arányos, a mezőny legolcsóbbja sok drágább vetélytársával ellentétben jó minősítéssel végzett

Az ADAC ajánlása szerint a nedves úton sokat autózók számára a Yokohama C.drive 2, illetve az Uniroyal RainExpert a nyerő, az alacsony fogyasztást preferálók számára a Pirelli Cinturato P7 vagy a Hankook Kinergy Eco, a hosszú futást, azaz alacsony kopást elváróknak a Goodyear OptiGrip, a C Formula vagy a Pirelli Cinturato P7 az optimális választás, míg a zajra érzékenyek számára ismét a Pirelli, illetve a Yokohama ajánlott. Mi ismét kiegészítenénk a németek értékelését: aki e szegmensben jó áron jó általános jellemzőket mutató abroncsot szeretne, az vegye a (vizsgált abroncsok közül) legkedvezőbb alapárút, azaz a Dunlop SP Sport Fastresponse abroncsot.

Forrás:http://www.autonavigator.hu

 

 
 
 

Fel

emelő emelő emelő auto