Vissza

Nyitvatartás

Hétfő - Péntek 0800 - 1800-ig

Az abroncs sok, különböző tulajdonságú alapanyag összessége,
melyeknek egy termékké való összeállítása nagy precizitást igényel.

 






gumi


A következő félkész termékekből áll:

  1. A belső réteg nem más, mint légzáró, szintetikus gumiborítás. Ez a réteg a modern abroncs belső felületét fedi és ugyanazt a szerepet tölti be, mint a régi abroncsok esetében a tömlő.  
  2. A karkasz. Ez a réteg vékony, párhuzamosan futó, gumiba ágyazott textil szálakból készül. Ezek a szálak adják az abroncs vázát és képesek a nyomásnak ellenállni. Minden egyes személyabroncsban körülbelül 1400 ilyen szál található, melyek egyenként 15 kg súlyú terhet bírnak el.  
  3. A perem. Szerepe, hogy a gyorsító-, illetve a lassító-nyomatékot közvetítse a tárcsától a futófelületig.
  4. A perem karika segít az abroncsot a tárcsán tartani. Akár 1800 kg súlyt is elbír károsodás nélkül.
  5. A rugalmas oldalfalgumi segít megvédeni a karkaszt az ütések roncsoló hatásától, pl. járdaszegély, kátyú stb. A peremkarikát borító gumi sokkal keményebb, természetesen.
  6. Merevítő övek. Ezek gumirétegbe ágyazott acélszálakkal vannak megerősítve. Ez a kettő (esetenként több) öv szorosan illeszkedik egymáshoz és körülbelül 60 fokos szöget zár be. A fémszálak így háromszög alakban ölelik át a karkaszt. Ezáltal válik a felső zóna merevvé. Az övek körbefutnak az abroncs felső zónájában és rendkívül összetett feladatot látnak el: megfelelően merevnek kell lenniük ahhoz, hogy ellen tudjanak állni a centrifugális erőnek és meg tudják tartani az abroncs méreteit bármely körülmény közepette is. Keresztirányban is megfelelő merevséggel kell rendelkezniük, hogy ellen tudjanak állni a kanyarban ébredő erőknek. Ugyanakkor függőleges irányban rugalmasnak kell lenniük, hogy az útfelület egyenetlenségeiből származó rezgéseket elnyeljék. Ehhez az öveket gumiba kell ágyazni.  
  7. A futó a merevítő övek fölött található. Ez az abroncs mintázott része, ami a talajjal érintkezik A futó a tapadási felületben jelentős erőhatásoknak van kitéve. A futógumi-keveréknek minden körülmények között tapadnia kell az úttesthez, ellen kell állnia a kopásnak és a lehető legkevésbé szabad csak felmelegednie.
  8. Már csak a futófelület kialakítása és a vulkanizálás van hátra, melynek során az előbb említett félkész termékekből elkészül az, amit mi gumiabroncsként ismerünk.

4 téli gumit használjon egyszerre

Gyakran hajlamosak vagyunk csak a meghajtott kerekekre szerelni téli abroncsokat, hogy a húzóerőt növeljük. De ez nem elegendő az optimális teljesítmény és biztonság eléréséhez:

  • ha csak az első kerekekre szerelünk téli abroncsokat, a hátsók tapadása jelentősen kisebb lesz, ami fékezés esetén az autó feletti uralom elvesztéséhez vezet!
  • ha a téli abroncsokat a hátsó tengelyre szereljük, előfordulhat, hogy kanyarodás helyett egyenesen fogunk továbbhaladni, ami szintén balesetveszélyes!

Hogyan növelhetem meg abroncsaim élettartamát?

  1.  Kéthetente, de legalább havonta ellenőrizze abroncsai légnyomását
    főleg nagy sebességű, hosszú utazások előtt.
    A helyes nyomás döntően kihat a biztonságra és abroncsai élettartamára.
    A nyomásellenőrzést "hideg" abroncsokon kell elvégezni (külső hőmérséklet). Ne feledkezzen meg a pótkerékről sem és vegye figyelembe a gyártók ajánlásait!
  2. Abroncscsere esetén mindig cseréljen szelepet is!
    A szelep felelős a légzárásért, szerepet játszik az abroncsok élettartamában, mert a centrifugális erők hatására elöregszik.
  3. A helyes kiegyensúlyozás elengedhetetlen.
    Segítségével elkerülhető az abroncs gyors, szabálytalan kopása, valamint a kerékfelfüggesztés és a kormáynmű idő előtti elhasználódása.
  4. Ellenőrizze a kerékbeállítást
    csakúgy, mint a összetartást és a dőlést. Így kiküszöbölheti abroncsai szabálytalan, gyors kopását.
    A helytelen geometria szabálytalan kopást okoz.



 

 
 
 

Fel

emelő emelő emelő auto